تفاوت کافه بیکری و کافه قنادی

مقدمه

امروزه با تغییر گرایش ها و علایق افراد شاهد افزایش کافه ها و مراجعه افراد گوناگون برای نوشیدن انواع قهوه و نوشیدنی به کافه ها می باشیم. در این راستا کافه هایی احداث و شروع به فعالیت نموده اند که کار اصلی آن ها تولید نان و شیرینی می باشد و با اضافه کردن انواع نوشیدنی در کنار محصولات اصلی خود و فراهم آوردن فضایی جهت نشستن مشتریان شرایط یک تجربه فوق العاده را برای افراد فراهم نموده اند. این کافه ها به کافه بیکری و کافه قنادی معروف بوده که در این مقاله قصد داریم به تفاوت این دو کافه بپردازیم.با ما همراه باشید.

کافه بیکری و کافه قنادی چیست؟

پیش از آن که بخواهیم از تفاوت های این دو نوع کافه برای شما بگوییم شاید بهتر باشد یک معرفی مختصر از هریک داشته باشیم.

کافه بیکری: کافه بیکری یا همان کافه های نانوایی به مکانی گفته می شود که چندسالی است در شهرها ظاهر شده اند و در واقع می توان گفت ترکیبی از یک نانوایی و کافه با یکدیگر می باشد. در نتیجه می توان گفت که کافه بیکری با نانوایی های سنتی تفاوت داشته و مکانی متفاوت با ارائه خدمات جدید می باشد. به طور معمول فروش کافه بیکری ها به صورت بیرون بر بوده اما ممکن است برخی از آن ها با قرار دادن میز و صندلی فضایی کوچک برای استفاده مشتریان خود در کافه قرار دهند.

 کافه قنادی: کافه قنادی ها نیز مکانی می باشند که در آن انواع کیک و شیرینی و … در کنار نوشیدنی های متنوع سرو می گردد و تمرکز آن به صورت تخصصی بر ارائه انواع شیرینی ها می باشد.

تفاوت کافه بیکری و کافه قنادی

ممکن است از تعاریف گفته شده در بالا برخی از تفاوت های این دو نوع کافه را متوجه شده باشید. در این بخش قصد داریم به طور کامل از تفاوت های این دو کافه برای شما بگوییم.

در ابتدا اگر بخواهیم بارزترین تفاوت بین کافه بیکری و کافه قنادی را عنوان کنیم می بایست به بررسی محصولات تولیدی این دو کافه بپردازیم. کافه های بیکری به طور متمرکز بر تولید و ارائه انواع نان ، کلوچه ، بیسکوییت و شیرینی می پردازند این در حالی است که تمرکز کافه های قنادی بر روی تولید و ارائه انواع شیرینی‌ها، کیک‌ها، کلوچه‌ها و دیگر خوراکی‌های شیرین می باشد. در مقایسه خدمات جانبی ارائه شده توسط این دو کافه می توان گفت کافه بیکری ها به عنوان یک خدمت تکمیلی به سرو نوشیدنی های گرم همچون چای و قهوه در کنار فروش محصولات خود می پردازند. این در حالی است که کافه های قنادی سرو نوشیدنی را به طور جدی در پی داشته و با تمرکز بر ارائه نوشیدنی در کنار محصولات تولیدی تنوع بالایی از نوشیدنی ها را برای مشتریان خود فراهم می کنند. همان طور که در بالا گفته شد کافه بیکری ها بیشتر به صورت بیرون بر فعالیت می کنند و ممکن است برخی از آن ها فضای کافی داشته باشند و با استفاده از میز و صندلی فضایی برای نشستن مشتریان خود فراهم آورند این در حالی است که کافه قنادی ها فضای بزرگتری نسبت به کافه بیکری ها داشته و فضای خود را با دکوراسیون های مختلف دیزاین کرده تا مشتریان بتوانند از تک تک لحظات حضور در کافه در کنار استفاده از محصولات کافه لذت ببرند.

راهکارهای جذب  مشتری برای کافه بیکری و قنادی

چنانچه شما نیز از دارندگان کافه های های بیکری و قنادی می باشید و یا قصد راه اندازی کافه قنادی و یا بیکری را دارید ما به شما چند راهکار پیشنهاد می دهیم که می توانید با عملی نمودن این روش ها افزایش مشتریان خود را شاهد باشید.

  • شاید بتوان اولین گام جهت افرایش مشتری را برای هر نوع کسب و کاری ارائه محصولات با کیفیت دانست. در واقع هنگامی که مشتری در برابر مبلغ پرداختی از شما یک محصول با کیفیت را دریافت می کند شما برای او یک تجربه شیرین را ایجاد می کنید که این موضوع باعث مراجعه مجدد وی به کافه شما می گردد. در واقع اگر شما دارنده یک کافه بیکری می باشید توصیه می کنیم از محصولات پخت روز برای ارائه به مشتریان خود استفاده نمایید و چنانچه از دارندگان کافه های قنادی هستید می توانید علاوه بر تازگی بر زیبایی و ظاهر دلچسب دسر ها و شیرینی های خود تمرکز بیشتری داشته باشید.
  • امروزه به طور معمول افراد به صورت گروه های دوستانه به کافه ها مراجعه می نمایند که در این راستا فراهم آوردن یک فضای دنج و زیبا جهت نشستن آن ها و همچنین ایجاد محیط صمیمی و دوستانه می تواند مشتریان را به خود جذب نماید.
  • استفاده از تجهیزات مدرن و به‌روز برای تولید انواع نان و شیرینی از دیگر مواردی است که می تواند شما را خاص و منحصر بفرد کرده و مشتریان شما را به صورت نجومی افزایش دهد. در واقع تولید یک محصول بینظیر علاوه بر نیاز به مواد اولیه با کیفیت متکی بر تجهیزات کافه بیکری و قنادی بروز و حرفه ای می باشد. این موضوع می تواند شما را نسبت به سایر رقبا پیش بیاندازد.
  • انعطاف پذیری در سرویس دهی و تطبیق دادن خود با نیازهای مشتریان برای افزایش رضایت و جذب مشتریان جدید راهکار دیگری است که می تواند بسیار تاثیر گذار بوده و توصیه می شود با تعامل با مشتریان خود از نیاز های آن ها با خبر شده و سعی داشته باشید که هر روزه بخش بیشتری از نیاز های آنان را بر طرف نمایید.

نتیجه گیری

تجربه یک نان و شیرینی تازه در کنار یک نوشیدنی گرم در کنار دوستان می تواند از جمله بهترین تجربه های زندگی هر فرد باشد. کافه بیکری و کافه قنادی های سطح شهر از بهترین مکان هایی می باشند که افراد می توانند این تجربه شیرین را در کنار یکدیگر داشته باشند. ما در این مقاله با بررسی تفاوت های این دو نوع کافه سعی کردیم شما را با مکان های خوشمزه بیشتر آشنا کرده و راهکارهایی را جهت افزایش مشتریان آن ها عنوان نمودیم. گروه صنعتی فریمان از اینکه با ارائه انواع تجهیزات تولید نان شما را در راه اندازی کافه بیکری کمک می نماید بسیار خشنود می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *