چگونگی کارکرد دستگاه پخت نان دوار

چگونگی کارکرد دستگاه پخت نان دوار

چگونگی کارکرد دستگاه پخت نان دوار

مقدمه

گروه صنعتی فریمان تولید کننده ی فر های صنعتی شیرینی پزی و پخت انواع نان با سال ها سابقه ی درخشان برای ارائه ی بهترین محصول تمام تلاش خود را به کار بسته است. هدف اصلی این مجموعه رعایت کیفیت و استاندارد های جهانی در تولید محصولات منحصر به فرد است. برای مشاهده ی فر نان فانتزی و انواع دیگر فر های مدرن به بخش محصولات در سایت ما مراجعه کنید.

برای پخت سریع تر نان استفاده از دستگاه های پخت نان که به صورت دورانی حرکت می کند در سال های اخیر بسیار معمول شده است. این فر ها نمونه ی پیشرفته ی دستگاه هایی است که در گذشته برای پخت نان از آن استفاده می شد. برای پخت انواع نان ها استفاده از این دستگاه باعث سهولت در انجام کارها می شود. دستگاه پخت نان دوار به گونه ای کار می کند که با سرعتی مشخص حول یک محور در گردش است و خمیری را که بر روی صفحات آن قرار می گیرد به داخل تنور هدیت می کند. این حرکت یکنواخت در چند دور متمادی به پخته شدن نان ها کمک می کند. پخت نان به صورت اتوماتیک جوابگوی نیاز های بازار است زیرا این دستگاه ها باعث پخت سریع تر و با کیفیت تر نان می شود. استفاده از سوخت هایی مانند گاز و گازوئیل باعث می شود حرارت مورد نیاز برای پخت نان شعله را در زیر و روی دستگاه پخش کرده و نان را به صورت یکنواخت می پزد.

کاربرد دستگاه نیمه اتوماتیک پخت نان دوار

برای پخت نان هایی که نیاز به حرارت نیمه مستقیم دارند استفاده از دستگاه های نیمه اتوماتیک پخت نان به صورت دوار توصیه می شود. به دلیل مشکلاتی که شعله ی مستقیم برای پخت انواع نان به وجود می آورد، تولید کنندگانی مانند مجموعه ی فریمان که دستگاه های پخت نان مانند فر فانتزی را می سازند، درصدد برآمدند دستگاه هایی را تولید کنند که با توجه به نیاز بازار و پخت نان به صورت یکنواخت به صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک کار کند. دستگاه های پخت نان دوار برای پخت انواع نان های سنتی مانند، نان بربری، نان تافتون، نان لواش تهرانی، نان خشک و شیرمال و انواع دیگر نان که در دسته ی نان های فانتزی قرار می گیرند مانند نان صمون، نان پیتا، نان روتی، نان چاپاتی، نان صاج، نان شاورما، نان عیش و انواع دیگری از نان پیتزا، دستگاه مناسبی است. استفاده از این دستگاه در سال های اخیر باعث افزایش حجم پخت نان و کیفیت بیشتر آن ها شده است.

برای تولید این دستگاه از تجهیزات و قطعات خاصی مانند چدن ها با شکل های متنوع استفاده می کنند. چدن های صاف را برای نان های بربری و تافتون، چدن های برجسته برای نان سنگک سنتی و چدن های سوراخدار برای نان لواش آذری انتخاب می شود. دستگاه های دوار برای پخت نان به دلیل مصرف کم انرژی مورد توجه نانواها قرار گرفته است. انواع نان های تخت را با استفاده از دستگاه پخت نان به صورت دوار می توان تهیه کرد. این دستگاه به دلیل ویژگی هایی مانند مصرف پایین سوخت، تنوع در تولید و عملکرد عالی ای که دارد باعث رونق بخشیدن به کارها می شود.

چگونگی کارکرد دستگاه پخت نان دوار

سیستم حرارتی دستگاه پخت نان دوار

دستگاه های پخت نان به صورت دوار برای پخت انواع نان از حرارت غیر مستقیم استفاده می کند. مجموعه ی صنعتی فریمان با طراحی منحصر به فرد این دستگاه ها با توجه به نیاز مصرف کننده سعی در ارتقاء سطح کیفی آن دارد. در دستگاه موردنظر مبدل حرارتی های تولید شده را به صورت ایزوله شده در محفظه ی احتراق قرار می دهند که با هدایت آن به قسمت های زیر و روی دستگاه به شکل یکنواخت باعث پخت نان می شود. نانی که در این دستگاه قرار می گیرد به دلیل تشعشع یکنواخت و قرار گرفتن در کنار صفحات چدنی پخت می شود. در نهایت نان به شکلی کاملا یکنواخت و بدون داشتن قسمت خمیری در بالا و پایین به اندازه ی مورد نیاز پخته شده و برشته می شود. دو روش حرارتی مجاورتی و تشعشعی برای پخت نان با دستگاه دوار کاربرد دارد.

سیستم برقی در دستگاه های دوار پخت نان

سیستم هایی که پخت نان در آن ها به صورت کنترل الکترونیکی است با دو روش کار می کنند. روش اول در کارکرد این دستگاه مربوط به سیستم های اتوماتیک می شود. عملیاتی که سیستم های اتوماتیک دارند به وسیله ی دستگاهی به نام plc که در تابلو نصب می شود، انجام می گیرد. برای کار با این دستگاه، اپراتور از تابلو صفحه کلید لمسی که گزینه هایی مانند سرعت موتور، زمان خاموش و روشن شدن، تایمر و دما دارد، استفاده می کند. می توان زمان پخت را با استفاده از برنامه ای که دستگاه از پیش تعریف کرده نیز استفاده کرد. می توان فعالیت ها و اقداماتی را که انجام می دهید در این سیستم هوشمند ذخیره کنید تا برای استفاده ی مجدد نیازی به تنظیمات دوباره ی دستگاه پخت نان دوار نداشته باشید. نوع دوم سیستم های مکانیکی هستند. در این نوع سیستم حرارت به وسیله ی ترموستات قابل تنظیم است و کلیدهای کنترل برای انجام تنظیمات در اختیار اپراتور قرار می گیرد.

ویژگی های دستگاه دوار پخت نان

دستگاه های پخت نان دوار قابلیت جا به جایی دارد. در صورت تعویض مکان این محصول را می توان با جرثقیل به مکان دیگری انتقال داد. چرخ های تعبیه شده در دستگاه نیز برای جا به جایی آن بسیار مناسب است. الکتروگیربکس تعبیه شده در آن باعث می شود دستگاه بدون صدا و با عمری طولانی کار کند. تیغه هایی که برای درآوردن نان استفاده می شود باعث جدا کردن آسان نان از تنور است و 10 سنگ چدن در تنور نیز برای پخت سریع تر نان در آن قرار داده شده است.

چگونگی کارکرد دستگاه پخت نان دوار

چگونگی کارکرد دستگاه پخت نان دوار

نتیجه گیری

ویژگی هایی که دستگاه های پخت نان دوار دارد باعث شده است مجموعه فریمان برای تولید آن ها بهترین کیفیت را به کار گیرد در این مجموعه محصولاتی مانند فر گردان مشعل در کنار تولید می شود و برای مشاهده ی محصولات، در وب سایت فریمان همه ی این محصولات را به نمایش گذاشته است.

1 پاسخ
  1. محمد حسین
    محمد حسین گفته:

    سلام وقت بخیر
    بنده خواستار آموزش جهت تعمیر و سرویس تجهیزات نانوایی هستم
    تخصص اصلی م برق صنعتی حدود ۱۹ سال و سرویس و تنظیم مشعل های گازی و گازوییلی حدود ۱۰ سال
    که از این تخصص م در حال حاضر برای نانوایی های و شیرینی پزی ها استفاده میکنم
    ولی میخوام که کل تجهیزات شونو یاد بگیرم از کجا باید شروع کنم ممنون میشم از راهنمایی تون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *