آشنایی با انواع فر شیرینی پزی صنعتی

مقدمه

گروه صنعتی فریمان با تولید بهترین فرهای صنعتی و شیرینی پزی با بیش از سه دهه سابقه ی فعالیت در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت می کند. صنعتی کردن کارگاه های و تولیدی ها در ابعاد مختلف از اهداف مجموعه ی فریمان است. برای کسب اطلاع در زمینه ی فروش انواع فر مانند فر پخت نان فانتزی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. این مجموعه دارای پروانه ی استاندارد و گواهینامه ی مدیریت کیفیت است و با هدف جلب رضایت مشتریان خود تلاش می کند.

فر شیرینی پزی صنعتی را با توجه به نیاز روز به صورت مدل های صنعتی در بازار عرضه می کنند. این فرها برای پخت انواع نان و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد. برای پخت انواع شیرین به وسیله ی این فرها محدودیتی وجود ندارد. حاصل استفاده از این فرهای قنادی به دلیل ساختار مدرن و کیفیت قطعات محصولی است که از نظر طعم و ظاهر با نمونه های پخت صنعتی متفاوت است.

فر گردان شیرینی پزی

فر گردان قنادی از تجهیزات آشپزی است و برای پخت انواع نان فانتزی، کلوچه، کیک و غیره استفاده می شود. استفاده از سیستم بخار برای پخت انواع نان حجیم و نیمه حجیم اروپایی با این فر امکان پذیر است. این فر حالت چرخان دارد و با حرارت غیر مستقیم کار می کند و به دلیل همین نوع کارکرد شیرینی ها را با کیفیت بالا پخت می کند. حرارت این فرها 400 الی 50 درجه است. عملکرد این دستگاه نیز به صورت 3 فاز و 1 فاز است. برای فرهای متوسط پخت 150 کیلوگرم خمیر در یک ساعت جوابگوی نیاز قنادان است. سوخت مورد استفاده ی این فر از گاز و برق شهری است.

ظرفیت پخت در فرهای گردان آن را به مدل های مختلفی تقسیم کرده است.

فرشیرینی پزی یا خانگی در کارگاه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. این فر مجهز به 8 تا 12 سینی است. در صورتی که قصد پخت مقدار زیادی شیرینی و نان را داشته باشید می توانید از فرهای بزرگ با 36 دیس استفاده کنید. فرهای ویژه ی قنادی مجهز به سیستم های بخار هستند.

فر برقی شیرینی پزی

فر برقی از المنت حرارتی برای پخت شیرینی استفاده می کند. قرار گرفتن این المنت ها در پایین و یا بالای دستگاه بستگی به مدل آن دارد. حرارت این دستگاه با خاموش و روشن کردن المنت ها تنظیم می شود. هوای گرمی را که المنت ها به وجود می آورند توسط فن های تعبیه شده در فر برقی به حرکت در می آید. این کار باعث رسیدن حرارت یکسان به تمام قسمت فر و مواد غذایی می شود. این دستگاه را می توان درون دیوار و یا کابینت آشپزخانه نیز قرار داد.

برای پخت کیک برای فر برقی باید از فن استفاده کرد در برخی موارد بدون فن نیز کیک ها را به آسانی می پزند. در فرهای بدون فن برای پخت انواع کیک ها می توانید آن را در طبقه ی مشخصی بگذارید. فرهایی که فن دارند هوا را برای پخت یکسان کیک به گردش درمی آورند. برای پف کردن کیک تنظیم درجه حرارت آن بسیار مهم است. برای پخت کیک در فر برقی بهتر است آن را در طبقه ی میانی قرار دهید. باز کردن درب فر برقی در زمانی که کیک در حال پخته شدن است باعث آسیب به آن می شود. در زمان پخت کیک با فر برقی باید دقت شود تنظیمات اصلی سیستم به هم نخورد زیرا ممکن است همه ی کیک ها بسوزد و یا به صورت یکدست پخته نشود.

آشنایی با فر گردان مشعل از جلو

فرهای گردان مشعل از جلو برای پخت انواع محصولات که وزن و اندازه های مختلفی دارند مناسب است. این فرها برای پخت نان های حجیم و نیمه حجیم، بیسکوییت و شیرینی در کارگاه های بزرگ و کارخانه ها مدل مناسبی است. برای استفاده از فرهای مشعل از جلو بهتر است با مشخصات کلی آن آشنایی کافی را داشته باشید. مشخصات کلی این دستگاه شامل پخت یکنواخت، امکان نصب سیستم بخار با ظرفیت بالای بخاردهی، مصرف پایین انرژی به دلیل عایق بندی مناسب و جلوگیری از هدر رفت انرژی ، شیشه های دو جداره برای جلوگیری از هدر رفت انرژی، سیستمی برای تنظیم ساده ی هوا، استفاده از واشر نسوز برای درهای اطراف و وجود منبع حرارتی نسوز، می شود.

مشخصات فر قنادی

در استفاده از فر قنادی باید مشخصات اولیه ی مربوط به این دستگاه رعایت شود. این دستگاه ها اغلب دارای پایه های استیل و با مقاومت بالایی هستند. درب ضد گرما در این دستگاه باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی می شود و امکان افزایش تعداد سینی ها در این دستگاه وجود دارد. قابلیت کنترل دما در این دستگاه نیز برای پخت یکنواخت ضرورت دارد. استفاده از چرخ در زیر دستگاه نیز باعث می شود به راحتی بتوان آن را جابه جا کرد. استفاده از این مدل دستگاه برای حفظ سلامتی و بهداشت نیز بسیار موثر است.

آشنایی با فر ایستاده قنادی

فرهای ایستاده بسیار مقرون به صرفه هستند و تا 36 سینی برای پخت شیرینی جات در آن ها قرار می گیرد. این فر دارای قطعات منحصر به فردی برای پخت انواع نان و شیرینی است. این مدل دستگاه و دستگاه تولید قطاب بهترین مدل برای شیرینی فروشی های بزرگ به حساب می آید. بدنه ی دستگاه از استیل نسوز است. استفاده از آن باعث عدم چسبیدن شیرینی به دیواره ی دستگاه می شود. برای پخت شیرینی نیازی به استفاده از دمای بالا وجود ندارد. این دستگاه توانایی زیادی برای کنترل حرارت دارد و می توان شیرینی ها را در طبقات مختلف آن قرار داد. فن گرمایی در فرهای ایستاد باعث چرخش گرما و پخت یکنواخت می شود. کمترین میزان لرزش و ارتعاش در این دستگاه وجود دارد و صدای کمی را تولید می کند. میزان رطوبت و پمپاژ هوا نیز در این دستگاه یکسان می باشد.

نتیجه گیری

برای پخت انواع شیرین استفاده از دستگاه های مدرن باعث سهولت در انجام کارها می شود. برای مشاهده ی انواع محصولات گروه صنعتی فریمان می توانید به قسمت محصولات سایت مراجعه کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *