روش تمیز کردن فرهای صنعتی قنادی

بهترین روش تمیز کردن فرهای صنعتی در کارگاه های تولید قنادی

بهترین روش تمیز کردن فرهای صنعتی در کارگاه های تولید قنادی

یکی از مهمترین نکات کار در آشپزخانه صنعتی یا رستوران نظافت است. کیفیت محصولاتی که روی میز سرو می‌شوند یا بسته‌ بندی می‌شوند و برای فروش به فروشگاه‌ها ارسال می‌شوند، مستقیماً به تمیزی کار یا وضعیت لوازم و ظروف آشپزخانه، فر های پخت شیرینی، کیک، قنادی و نان بستگی دارد.

از این نظر، یکی از فضاهایی که در آشپزخانه های حرفه ای کثیف ترین و به سختی تمیز می شود، فر قنادی است. تمیز کردن فر بسیار کثیف و سوخته کار آسانی نیست، زیرا چربی سوخته به سختی پاک می شود و فقط پاک کردن آن با دستمال کافی نیست، بلکه باید از محصولات تخصصی استفاده کرد و کارهای خاصی را انجام داد.

با وجود این، تعدادی ترفند برای تمیز کردن اجاق بسیار کثیف، فر گردان قنادی و فر گردان نان فانتزی بدون نیاز به تلاش زیاد وجود دارد. پیروی از این نکات و انجام منظم آنها بهترین راه برای اطمینان از تمیز بودن اجاق گاز صنعتی شما و گرفتن بهترین نتیجه از آن است.

نکاتی برای تمیز کردن اجاق های صنعتی بسیار کثیف

تمیز کردن اجاق گاز و فر فانتزی در حال حاضر یک کار خسته کننده است که به تلاش زیادی نیاز دارد. اگر مجبور شوید یک فر صنعتی بسیار کثیف و سوخته را تمیز کنید، اوضاع پیچیده می شود. عادت هایی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا این کار چندان پیچیده نباشد:

فر را از قبل گرم کنید

روشن کردن فر با دمای 50 یا 70 درجه برای مدتی قبل از شروع کار تمیز کردن، به شدت توصیه می شود. این یک راه ساده برای “شل کردن” چربی پوشیده در کف، دیواره و سقف است و حذف آن بدون نیاز به سایش شدید با دستان است.

لازم نیست درجه حرارت را خیلی بیشتر کنید، زیرا کار بر روی تمیز کردن اجاق بدون خطر سوختن غیرممکن خواهد بود و بنابراین انرژی غیر ضروری صرف می شود. همچنین اگر برای تمیز کردن آن عجله دارید، می تواند برای چند دقیقه بسیار داغ شود (مثلاً 5 دقیقه در دمای 120 درجه).

روش تمیز کردن فرهای صنعتی قنادی

از سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنید

یک فرمول برای کمک به از بین رفتن چربی استفاده از مخلوط سرکه سفید، جوش شیرین و آب است. می توان آن را در یک ظرف شیشه پاک کن قرار داد و دقایقی قبل از شستشو با یک پد آب شویی روی دیواره های فر قرار داد.

از این نظر، محصولاتی وجود دارد که مستقیماً به عنوان چربی ‌گیر عمل می‌کنند که برای استفاده در آشپزخانه‌ها و همچنین در حمام، لکه‌های لباس و حتی کف‌ها مناسب است. گزینه دیگر این است که محصولی را انتخاب کنید، به ویژه برای فرها که قدرت آن در از بین بردن و حذف چربی مناسب باشد.

دو مرحله تمیز کردن

یکی دیگر از گزینه هایی که به طور گسترده توسط متخصصان آشپزخانه استفاده می شود، تمیز کردن فر در دو فاز است. اولی، با استفاده از یک محصول خاص چربی ‌گیر، برای حذف بیشتر چربی از یک اجاق بسیار کثیف استفاده می‌شود.

پس از آن، می توان با استفاده از محصول چربی زدای بیشتر یا کمی مایع ظرفشویی دستی، پاس دوم داد. با کمک اسفنج می توان به جاهایی که آثار کثیفی باقی مانده است رسید و آن را به طور کامل پاک کرد.

مناطق فضای باز

قطعات ساخته شده از فولاد ضد زنگ باید با آب صابون تمیز شوند، مطمئن شوید که با آب فراوان شسته شده و خشک شوند تا از هر گونه باقیمانده چربی جلوگیری شود.

برای تمیز کردن این قطعات مهم است که از برس و سیم های سخت مانند استفاده نکنید، زیرا به تجهیزات آسیب می رسانند. علاوه بر این، آن دسته از محصولات پاک کننده ای که حاوی کلر یا آمونیاک است نباید استفاده شود.

کارهای تمیز کردن این سطوح باید روزانه انجام شود تا از تجمع کثیفی جلوگیری شود.

شیشه درب داخلی

بسیار مهم است که همیشه این قطعه را در زمان سرد تمیز کنید؛ برای این منظور از محصولات ساینده یا پارچه کهنه استفاده نکنید. توصیه می شود حداقل یک بار در هفته تمیز کردن این جزء را انجام دهید.

ژنراتور بخار

فرآیند رسوب زدایی باید با روشن بودن تجهیزات انجام شود و می توان آن را با سرکه غلیظ یا با استفاده از رسوب زدای شیمیایی انجام داد. در صورت انتخاب گزینه اول، خود کاربران می توانند این فرآیند را انجام دهند که توصیه می شود هفته ای یک بار انجام شود. در حالت دوم این فرآیند باید توسط تکنسین حرفه ای مجاز انجام شود و سالی دو بار تکرار شود.

روش تمیز کردن فرهای صنعتی قنادی

مراقبت از فرهای پخت صنعتی

قبل از انجام اکثر فرآیندهای تمیز کردن اجاق گاز، بسیار مهم است که آن را خاموش کنید و بگذارید کاملا خنک شود. تنها در این صورت است که می توانیم ایمنی فردی را که عملیات تمیز کردن را انجام می دهد تضمین کنیم.

مهم است که فر را به خوبی بشویید تا بقایای مواد پاک کننده به درستی از بین برود تا از ایجاد هر نوع آلودگی روی محصول نهایی جلوگیری شود.

اگر در مورد خرید یا نگهداری اجاق حرفه ای یا هر یک از تجهیزات آن سوالی دارید، خمین حالا با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

از شما خوانندگان عزیز سپاسگذاریم که تا انتهای مقاله همراه مابودید. در جمع بندی مقاله می توان به این موارد اشاره کرد که ایمنی آشپزخانه ها هنگام تهیه و طبخ غذا، انواع نان ها و شیرینی جات ، چه در رستوران، چه در خانه یا هر جایی که آن را تهیه می کنید، ضروری است. رعایت نظافت و درک خطرات موجود می تواند به شما کمک کند از حوادث و بیماری های ناشی از بهداشت در تهیه غذا و انواع کیک و شیرینی جلوگیری کنید. برخی از دستورالعمل هایی که باید برای این امر در نظر داشته باشید عبارتند از:

بهداشت شخصی مناسب، از جمله شستن مکرر دست و بازو

تمیز کردن و ضدعفونی مناسب کلیه سطوح و ظروف در تماس با مواد غذایی و همچنین تجهیزات مربوط به فر ها

نگهداری خوب و تمیزی اولیه محل

نگهداری مواد غذایی برای مدت زمان مناسب و در دمای ایمن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *